Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 46 View Live

Gearriveerd in Dedemsvaart

Ja hoor, nu is het echt gelukt die computer!!! Het was weer een goede dag. Om 9 uur vertrokken en het zou 78 km zijn. Tja, moet je niet via Raalte fietsen en Nijverdal voobij fietsen... Het werd dus

Gearriveerd in Borger

Na een fijne avond en heerlijke nacht slapen ben ik om kwart voor 9 bij Eef, Anneke en Cees weggefietst. Via Slagharen en Westerbork op naar Borger waar Havovriendinnetje Susan woont. Aangezien ik ti

Naar Friesland gewaaid.

Wederom een heerlijke overnachting gehad bij Susan! Gisteravond geborreld met toastjes en daarna pasta gegeten met gorgonzola. Met de zoon David nog na zitten praten over een fietsnavigatiesysteem waa

De dag na de dag

Wat was ik moe gisteren; en eigenlijk ook wel ontregeld, ik sliep om 01.00 nog niet. Daarna viel ik in slaap, gelukkig met de wetenschap dat ik uit kon slapen. En inderdaad ben ik pas om 09.00 uur opg

Rondje Nederland volbracht

Maar 8 dagen weggeweest maar door de vele indrukken lijkt het veel langer! Vooraleerst is het fietsen voor mij alleen heel inspannend door het navigeren. Ik moest lange dagen maken vanwege de plannin

Singapore en Thailand.

Kerstavond zijn we vertrokken naar Singapore waar we eerste kerstdag vol blijdschap werden verwelkomd door Lottie, Gijs en de kids. De Kerstboom was opgetuigd maar het was wel wennen met 30 graden; b

Phuket en Ko Phi Phi

Woensdag zijn we naar Ko Phi Phi geweest, een eilandengroep van 6 eilandjes waarvan er alleen op Phi Phi Don en Phi Phi Lee mensen wonen en verblijven. Ko is dus het Thaise woord voor eiland. We we

View Article

Aan alles komt een einde

En zo ook bijna aan deze vakantie... Maar niet voordat we nog enkele hele leuke dingen hebben gedaan. Zoals gezegd heb ik vrijdag een Thaise cooking-course gevolgd bij Pum's restaurant in Patong. Va

Australie

Heel voorzichtig begin ik weer aan een nieuw avontuur te denken; fietsen in Australië. Dochter Lottie begon er over; ik moest er even over denken. Maar ik werd steeds enthousiaster. Vliegen op Singap

Nog vier weken te gaan!

Ja hoor; alles is geregeld. We vliegen 19 november op Perth in Australië! Dan rijden we de volgende dag met de auto weg uit de drukte naar Bunbury en van daaruit ga ik fietsen via Dunsborough, Augus

Op weg naar Singapore en Australië!

Lieve leesgenieters. Eindelijk is het zo ver; we zijn op weg. Dat wil zeggen dat ik dit verslag zit te schrijven op de luchthaven van Londen Heatrow. De gereserveerde taxi kwam niet opdagen maar zwage

Nog drie dagen te gaan!

Eigenlijk wilde ik pas gaan schrijven als we in Australië gearriveerd waren maar ik doe het toch eerder. Er is zoveel te lezen, te googelen en informatie in te winnen bij mensen erover dat ik veel wi

Een geweldig begin!

De reis gisteravond naar Australië verliep vlekkeloos. Na een vlucht van 5 uur arriveerden we om kwart voor 1 in de nacht in Perth. De douane was allerhartelijkst; met een " how are you" voel je je g

Shoulder en onzekerheid; Bunbury-Dunsborough 93 km

De eerste fietsdag in Australië; wat heb ik ernaar uit gekeken! En vandaag was het zover. Maar voor het zover was is er toch ook die onzekerheid; kan ik "het" allemaal aan of onderschat ik het. De wa

Dunsborough-Augusta met straffe tegenwind 96 km

Vandaag een rustdag in het mooie Augusta en vandaar dat ik mijn verhaal nu pas neer schrijf. In Dunsbourough hadden we een prachtige overnachting. Gistermorgen ben ik om 9 uur op de fiets gestapt, m

Een hele zware dag; Augusta- Pemberton 117 km

Vandaag zat ik al om kwart over 8 op de fiets, veel kilometers te gaan. Wederom een "stukje binnendoor" gefietst maar dit bevalt me steeds minder. Het houdt vaak in dat er veel meer geklommen moet wor

Van Pemberton en Walpole naar Denmark

Lieve mensen, wat leuk weer om alle reacties te lezen vanuit Down Under! Om makkelijker te lezen moet je boven het landkaartje de hoofdletter een paar keer aanklikken tot het gewenste formaat! Na d

Gefietst in Albany!

Inderdaad zijn we gistermiddag aangekomen in Albany. Wederom in een leuk motel waar we drie nachten zullen blijven. Wat schetst onze verbazing toen we Albany binnen reden?! Er waren weer shoulders!!!

Terug naar Perth voor vertrek naar Singapore.

Wat vliegt de tijd, wat vliegen de dagen voorbij! We zijn gearriveerd in Freemantle, een voorstad van Perth. Gisteren nog een heerlijke fietstocht gemaakt naar de Gap. En vandaag de 420 kilometer n

Back home, almost.

Na nog vijf dagen genoten te hebben in Singapore nu toch echt terug naar huis. Van een constante 34 - 36 graden nu naar zo'n vijf graden. Afgelopen zaterdag Sinterklaas gevierd met heuse Pieten, gevu